IRODALOMÓRA

Terdikné Takács Szilvia nyelvi és irodalmi honlapja

Menu

  • A honlapról
    • A honlap bemutatása
    • Képek
    • Publikációs jegyzék
    • Kapcsolat
  • Érettségi
    • Magyar irodalom érettségi tételek
    • Magyar nyelv érettségi tételek
    • Szóbeli érettségi gyakorló feladatok
      • Irodalom feladatok
        • Feladatok a hat kötelezőhöz
        • Portrék (egyéb magyar irodalom)
        • Drámatörténet
        • Határterületek, regionális
        • Világirodalom
      • Nyelvtan feladatok
    • Hogyan írjunk elemzést? (és hogyan ne írjunk…)
    • Irodalmi fogalmak
      • Korstílusok, stílusirányzatok (a középkortól a realizmusig)
      • A századvég stílusirányzatai
      • Avantgarde irányzatok
      • Műnemek, műfajok, verstípusok, egyéb műfajelméleti fogalmak
    • Szövegalkotás, fogalmazási gyakorlatok
      • Gyakorlati szövegek, érvelés
      • Műelemzési gyakorlatok
    • Vizsgaleírás, vizsgakövetelmények
    • 12.C.
    • Emelt szint
      • Emelt szintű tételek
      • Emelt szintű feladatsorok
  • Média
    • Irodalom bemutatók
    • Nyelvtan bemutatók
    • Saját videók (irodalom)
    • Saját videók (nyelvtan)
  • Szerkezeti ábrák
  • Párhuzamos irodalom
    • Irodalomról általában
    • Ókor
    • Középkor és reneszánsz
    • Barokk és felvilágosodás
    • Romantikusok, realisták, szimbolisták
    • Nyugatosok
    • XX. századi magyar
    • XX. századi nem magyar
  • Hasznos oldalak
  • Minden más
    • Tanítási óra
      • Szövegértés
      • Irodalom dolgozat, kérdéssor
      • Szövegalkotási feladatok
      • Nyelvtan dolgozatok és gyakorló feladatok
      • Óratervek
      • Aktuális tanév
        • 9.Kny.
        • 10.A
        • 11.B
        • 12.B
          • Érettségi tételsor 12.C
      • Digitális órákon verselemzések
    • Zalaszabar
      • Zalaszabar – A FALU LÁTHATÓ ARCA
      • Zalaszabar – AZ EMBERÉLET ÚTJA
      • Zalaszabar – VALLÁS, HIEDELMEK
      • Zalaszabar – ÖLTÖZKÖDÉS, MESTERSÉGEK
      • Zalaszabar – ÜNNEPEK, SZOKÁSOK
    • Cikkek, írások
      • Kultúra
        • TŰNŐDÉS AZ ÉNIDŐN
        • Így írtunk mi (kézírás)
        • Akinek nótája nincsen, annak szíve sincs…
        • Pedagógusból oktató
        • Csak az olvassa… – kreatív írás
        • “Mit szólna ehhez Desiré?”
        • Töredék a töredékekről – József Attila születésnapján
        • Google ferdítő
        • Az irgalomról – és más efféle lomról
        • Hogyan sütünk “zalaiul” rétest?
        • Az élet él és élni akar
      • Szemiotika
        • A látható idő
        • Mysterium fidei
        • Szavak a határon
        • Egy képben csak, s csupán a lényeget
      • Vallás
        • Liturgikus nyelvváltás és imakönyvek
        • Erdélyi Zsuzsanna
        • Templom csendes mélyén
      • A nyelvi mágia eszközei…
      • “Érti a hexametert is”
      • A derűs múzsa
      • Három évforduló: Dosztojevszkij 200, Pilinszky 100, Erdélyi 100
    • Élő magyaróra
    • Beszédek
    • Épp most olvastam
    • Retúrlíra
    • Szövegek
    • Ajánlott
    • saját érettségi anyagok
    • Pedagógia gyakorlat

Hasznos oldalak

ÉLŐ MAGYARÓRA

Irodalomtanítás a harmadik évezredben (szerk. Sipos L)

Digitális eszközök a középiskolai oktatásban

Az ONLINEMAGYARTANAR facebook-csoportban megosztott tananyagok

Vass Judit 9. évfolyamos digitális irodalomtankönyve

Nagy Noémi – óravezetés a digitális tanítási rend idején

Irodalmi-nyelvi digitális oldalak

Litera

Digitális Irodalmi Akadémia

MMA lexikon

E-nyelv

Szómagyarító

Kortárs szerzők honlapjai

Tóth Krisztina

Lackfi János

Karafiáth Orsolya

Dragomán György

Esterházy Péter

Bartis Attila

Garaczi László

Grecsó Krisztián

Závada Pál

ÉRDEKESSÉGEK

Disztichon alfa – az első magyar versgenerátor

Egyéb versgenerátorok: ez vicces, ez gáz, ez is.

Keresztnév-statisztikák

Archívumok

Meta

  • Bejelentkezés
Copyright © 2022 IRODALOMÓRA. Powered by WordPress. Theme: Spacious by ThemeGrill.